29 Eylül 2010 Çarşamba

Bugün kendim icin ne yaptim..........dus aldim...

Bizim en büyük sorunumuz (biz, evli ve cocuklu anneler ) , cocuklandiktan sonra kendimize vakit ayiramamak....ayiramamak degil ,bildigin ayirmamak...cünkü sevgili annelerimiz bize ne ögrettiler ,nasil gösterdiler...cocuklarin , evin ve esin senden önce gelir..onlarin ihtiyaclarini karsilamak senin en birinci vazifendir...mikemmel bir ev hanimi, anne ve es olduktan sonra  tabii ki kendine vakit ayirabilirsin..ama tabii hala yasiyorsan....valla benim itirazim var bu noktada..

Annelerin akil sagligini koruma vakfinin önerdigi bazi kurallar var ,uygulayalim ,uygulatalim....
(Bu vakfi 3 dakika önce ben kurdum , baska üyesi olmadigindan ,baskani da benim ,yazicisi da )

1-)Sabah yatakta,gözlerinizi acmadan kendinizi, dogu illerinin birinde yasayan , 1 kumasi ve 5 cocugu olan bir kadin olarak  hayal edin, sonra gözlerinizi acin ,oh be hayalmis sadece deyin ...hic yoktan kendinizi sevindirin..

2-) O gün yapmaniz gereken isleri önem sirasina koyun ....baya listeyle...

3-) O listenin bastan iki  maddesini gerceklestirin ...

4-) Bir cokonat ve neskafe  hüpletin..sigarasi olan cokonatla degistirebilir...

5-)ögle uykusuna yatacak cocugu olanlar ,usaklari yatirin...okuldan cocugu gelenler, cocuklari yedirin...ögleden sonra bir saat (13.00-14.00 arasi mesela ) tamamen kendinize ayirin ,ister telefonda cene cal ,ister internette dolas , ister kitap oku ,ister örgü ör....ama bu senin saatin ...kimsenin bozmasina izin verme...

6-)sonra kalk listeden iki madde daha hallet....

7-)Tamam tek kisilik mesai bitti teorik olarak , koca kapiyi caldi...o daha ayakkabilarini cikaramadan cocuklardan ve ev islerinden ne kadar yoruldugunu, 2-3 etkili cümleyle özetle...ki aksam yemeginde önüne gelecek deneysel calismaya tepkisini fazla gösteremesin...

8-)yemekten sonra , cocuklarla oynayin ve yatmaya hazirlayin ... babalarinin daha güzel hikaye okuduklari konusunda onlari ikna edin...

9-)cocuklar uyuduktan sonra ,yine bir posta sikayet -ara fasil....ki esiniz ilgisini her daim üzerinizde tutabilsin...ama dirdirin dozuna dikkat..fazlasi geridönüsümsüz sorunlara yol acabilir...

10-) ve imkaniniz varsa  ve baba da güven veriyorsa haftada bir aksam yanliz disari cikin...sinema,tiyatro ,AVM ,fitness...

(ulan deli Kezban yaz yaz dedin, saati 1 ettim...al senin icin gelsin bu parca....)

11 yorum:

  1. bende üyeyim. anne olmak bukadarmı zormuş,kimse niye söylemediki bize.gerci ben cok gec anne olmama ragmen bazen acaba haketmiyorum diye kendimi srgulamıyorum desem.yalan olur..cok koktugum zamanlar oldu,birde eşten fırca yerdim kendine bak diye be vicdansız adam,kadına biraz yardım etsen oda herhalde kendiyle ugraşır degilmi be güzelim.seni izlemeye aldım bırakma lütfen sevgilerimle mutlukal..

    YanıtlaSil
  2. Ben dea, ben dea üyeyim arkadaşlar:)

    YanıtlaSil
  3. Yerlerde sürünüyordum sabahtan beri tek kelimeyle, koparttın beni valla :)Yalnız 8. maddede yer alan çocuklarla oynayın maddesine itirazım var örtmenim. Bunu tercihli yapalım. Kat'i olmasın. Ben çok geriliom o zaman, olur da oynayamazsam die.

    7.maddenin girişi güzel. Kesinlikle yapılmalı. Yalnız ben o deneysel çalışmadan da sorumlu tutulmak istemiyorum. O da haftada bir belki olmalı:)

    Öperim valla arkadaşım ya, iyi hissettirdin.

    YanıtlaSil
  4. ben de üye olabilir miyim? :)

    YanıtlaSil
  5. Bir uye daha istermisiniz? bende varim:)

    YanıtlaSil
  6. Selinkacim hosgeldin mekanima...sen de benim gibin yurtdisinda yasiyosun degil mi...bizim isimiz daha da zor...isimiz zor da, biz bunu hep beraber atlaticaz insallah...bak dernek de kurduk...bi de su "kendine biraz baksana hanim"olayina girmissin..o konuda da cok pis laflar hazirladim bizim kocalara....firsatim olursa yazicam en kisa zamanda..

    Deli Kezban ,seni erken yatirdim ,ben gec yattim o gece...ve iki gündür toparlanamiyorum...yok bize sudan ,yemekten daha gerekli sey uyku..bir kere daha anladim...

    Tibetin annesi merhaba, hosgeldin...tabii ki üye olabilirsin..dernegimizin tek sarti; ara sira kendini caresiz hisseden bir anne olmak...sevgiyle :)

    Pinarcim sen de hosgeldin... tabii ki ne kadar üye o kadar farkli tecrübe demek...sevgiyle..

    YanıtlaSil
  7. Ah arkadaşım ondan 2 gündür sesin çıkmıyor demek:) Kesinlikle doğru uyku en önemlisi. Ben bugün biraz uyudum ondan normale döndüm sayılır. Doktor Selim'in bir ilacının onu kudurttuğu fikrinde idi, kestik onu, başka bir ilaç verdi, o da uyku yapıyor, kısmen rahatladım. Oynatmaya az kalmıştı valla..

    YanıtlaSil
  8. yani arkadaşım bi gece 1 e kadar oturdun diye bir hafta uğramaz oldun buralara.. had bizde deprem dağınıklığı var İsviçre'de o da yok bildiim kadarıyla.. şaka bi yana umarım iyisinizdir. sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ay çok tatlısın:)
    Ya da harikasın
    Üyeliğimi konuşmuyorum bile hemen yaz beni de adım Eylem:)
    Bizim hanedekileri nası böyle 10 maddeyle özetledin o da ayrı:)

    YanıtlaSil
  10. Deli Kezban valla hep aklimdasin,valla annemi bilem 5 gündür aramiyorum...ama ondan önce sana biseyler yazdim..git sayfana bak...öperim....

    Eylemcim hosgeldin... sagol sözlerin icin...sizin hane, bizim hane...o evlerden o kadar cok var ki...sevgiyle..

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşım dilerim bir an önce keyifle dönersin aramıza.. ben seni çok özledim. Öpüyorum, sarılıyorum bir de hatta sımsıkı :)

    YanıtlaSil