23 Kasım 2010 Salı

yemek problemi-1

Cok kizginim...senin sacma sapan cocuk kaprislerini ,eriskin sogukkanligimla alt edemedigim icin...
Cok yoruyosun beni bitanem...Yok camasir ,bulasik, yemek degil benim tüm enerjimi bitiren , sonu gelmez kaprislerin...
Bugün sabah orman yürüyüsünüz var diye ,ögle yemeginde icini isitir diye , corba pisirdim sana ,kardesin bütün mutfagin cekmecelerinin icini bosaltirken...sadece corbaya cemkirecegini bildigimden ,sosis+patates de yaptim yanina ,seni mutlu mutlu yemek yerken görmek icin...Eve geldik ,1.5 saatimiz var okula dönene kadar , ellerini yikayip ,pantolununu degistirmen 15 dakika, masaya oturman 10 dakikamizi aldi ...ve 15 dakika da ben corba istemiyorum diye tutturdun...sonra ki 10 dakika tamam corba icerim ama sen icir diye mizlanmakla gecti.....ben de 15 dakika boyunca ,artik 5 yasinda ,anaokuluna giden bir cocuk olarak corbayi kendin icmen gerektigini ,ancak  okulu birakip ,kardesin gibi evde oturursan  , öyle yemeklerini yedirebilecegimi söyledim...o da isine gelmedi tabiii...bütün üsümüs ic organlarini isitacak corba ,buza kesti ...al bir 15 dakika da tekrar isit ,getir....ögle tatilinde eve 1 saat ugradin ama benim bütün günümü mahvedecek kadar kötü enerji biraktin bende...Allahtan kücük uyuyor ,hala kendime gelecek vaktim var...

Evlendigimizin ilk yillari , daha cocuk hayali bile kurulmazken ,almancam gelissin diye Alman televizyonlarini seyrederdim...beni miknatis gibi icine ceken bir program vardi "süper dadi", problem cocuklarin annelerine yol gösteren bir kadin ,1 hafta evde onlarla kalip ,neyi ,nasil yapacagini ,nasil tepki verecegini anneye gösterirdi...Süper dadiiii sana cok ihtiyacim var ...nerde yanlis yapiyorum göster bana Allah askina...3 yasina kadar biz yedirdigimiz icin ,ne verdiysem yedin ,sonra kendin yemek istedin  ve cok güzel de basardin kendi basina...3.5 la beraber kardes geldi , kazanilmis bütün iyi huylar kaybedildi...kendin yememeye  ,yemek secmeye basladin ..hadi kardese alisana kadar yardim ettik...kardes 1.5 yasinda oldu artik  ama en ufak bir düzelme yok...Cevremizdeki Isvicreli ailelere bakiyorum ,o kadar rahatlar ki bu konuda , anne bir kap yemek pisiriyor ,yaninda salata  ,cocuk yemegi yerse ne ala ,sevmemisse ,bir yagli ekmek ..tamam aksam yemegi bu kadar ....3-5 kez ekmekten sonra cocuklarin yemegi merak edip ,denediklerini söylüyor arkadaslarim...o yöntemi de denedim ,benim bünyem kaldirmadi...benim oglum da yagli ekmekten bikmadi...bir ara hep sevdigi seyleri yapalim , istahi daha acilir ,biz de arada sebzeli biseyler  sokustururuz dedik ama ,ihhh ihhh....vücudum almiyor,deyip duruyor....Allah sonumuzu hayretsin...

12 yorum:

  1. al bendende o kadar cocuk degil kapris kutusu bunlar yemek sorunu hep var canım.bizim genlerden gelen bir rahatsızlık anladıgım kadarıyla burdaki cocuklarda taş koysan yiyiyorlar ama bizimkiler malesefki,secmek istiyorlar bazen şeytan beni dürter tabagı kafasına gecir,kendime ya sabır derim. bunca insan acken bunlar bulmuşda bunamış cocuklar.acma bu derdimizi.deliriyorum yemek meselesine.üzülme inş rahatsızlıgında gecer sevgiyle mutlu kal canım.

    YanıtlaSil
  2. Ah selinkacim ,bizde arada bir bicagi kemige dayatir bizim oglan yemek konusunda...simdi biraz iyiyim ya, baktim cocuk kasikla yenecek hicbisey yemiyor , üzülüyorum cok .....kücükten dolayi evde her daim ,en az bes sebzeli corba bulunur ,ondan icse bana yetecek..ama olur mu??? analarin yüregi ferahta olur mu hic....bakalim ,biraz kampa aldik bizim oglani...krep ,makarna ,köfte ,tavuk olayina son...bugün aksam kabak dolma vardi ,gözyaslariyla yedi ,yarina nohut ,ben hangi yemeklerle büyüdüysem ..o da öyle olacak...allahim sen bana kuvvet ver....

    YanıtlaSil
  3. Canim ya resmen yarama parmak bastin benim oglanda kucuk dogmadan ne guzel yemek yerdi
    :(simdi durum ayni seninki gibi ben yedirirsem zorla yiyor ama bide cook yorulup acikmasi gerekiyor yoksa hic:(off delirmemek elde degil ya:(

    YanıtlaSil
  4. ay şarmaşıgım bu cocuklar bizi öldürecek yine aglayarakta yese katlanacagım.sevgiyle kal canım...

    YanıtlaSil
  5. A, durun benimki de yemiyor ama korkutunca yiyor.. Bir de öyle deneyin.. bana diyor ki bağırmıyorsun böğürüyorsun, korkuyorum.. doğru söylüyor.. benden duymuşolduğu bir kelimeyi iyi oturtuyor gene.. Valla ben bir iki kibar annelikten sonra deliriyorum. Küçük zaten tek çocuk misali daimi ilgi bekliyor, niyeyse, kimsenin bunu yapmışlğı yk, bir de Selim yemezse zıvanadan çıkıyorum. Bağıra çağıra yiyor.Bir de 5 kaşık yok 4 kaşık anlaşmalr her ne kadar mdiemi bulandırsa da işe yarıyor. Bir de maalesef şantajımsı ödüller oluyor.. Bugün hayatında ilk defa 5 kaşık ıspanak yedi ve Selim idi sözkonusu olan.. üzülerek söylüyorum hiddetimin korkusundan..

    YanıtlaSil
  6. Bu arada onay kelimesi son derece şık bir yazıyla -walsen- olarak geldi bana .. vals ile ilgili bişey mi.. birden çok romantikleştim..

    YanıtlaSil
  7. Şimdi de -brunctab- önce vals sonra brunch a mı git demek iistiyor blogun

    YanıtlaSil
  8. Kizlar ne cok ortak yönümüz var yaa...kendini yanliz hissetmeyince ,daha güclü oluyor insan..ben esimle dün oturdum konustum ...bu yemek konusuna takigim baya....hergün 2 cesit yemek yapacagim ,secme hakki olsun ,masaya koyacagim ,istediginden istedigin kadar yiyebilirsin oglusum ,asla baska alternatif sunmayacagim,ve kendimi de paralamayacagim ,istemiyorsan kalkabilirsin masadan ,baska bisey yok ,acikirsan bana söyleybilirsin ,seve seve isitirim sana yemegini,ama senin yemek yemeyip ,arkadaslarindan gücsüz olmana üzüldügüm icin ,bu aksam uykudan önce kitap okuma yok ,kitabin resimlerine kendin bakarsin yatakta...

    kizlar biz böyle deneyecegiz bir süre ...allahim bana yardim et ,sinirlerime celik kuvveti ver...2 gündür yemek kavgalariyla eskimis don lastigine döndürdü sinirlerimi...
    Delisim ,yazdigin kelimelere anlam veremedim...senin yüzünden türkceye cevirecem blog dilimi..ama bi de becerebilsem...

    YanıtlaSil
  9. Biraz dayansan gevşemeden işe yarar mı acep? Canım ya, onca sıkıntı arasında bir de bu mesele.. Çok zordur çok, insanın tüm afiyeti kaçıyor onlar yemeyince..

    O kelimeer şey arkadaşım; sana yorum yapınca onaylamak için yani bizim insan olduğumuzu anlamak içün sanırım saçma sapan kelimeler çıkıyor ya, yaz diyor.. işte onlar.

    YanıtlaSil
  10. yalnız değilsiniz bacılarım:)kazık kadar oldu oğlum-4.sınıfta-hala bin naz bin sitem.geçen akşam yemek memek yok dedim eşime hırsla.yaşasınn diye çığlık attı 9 yaşındaki çocuk.anne yemin et doğru mu bu dediğin oleeyyy dedi devamında da.o etrafındaki ecnebiler daha kundakta başlamışlardır yağlı ekmeğe bence.biz bu vakitten sonra kuru ekmek koysak ondan bile vazgeçmezler.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. budur....olay budur arkadaşlar...yemek konusunda aile içi şiddet, psikolojik baskı, mobbing ve de adı janjanlı ne halt varsa ondan görüyorum evde...Ama yalnız değilim, biliyorum. ben " ziftin pekini yiyin" ile " hadi yavrum bir kaşık daha yiyin" arasında gidip gelirken hep annemin ahının tuttuğunu düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  12. Aaaa kimler gelmis bloguma da haberim olmamis..valla raporluydum ,2 gün önce ameliyat olmus , dün de eve gelmis bir bloger olarak hemen oturdum blogumun basina...valla bu eski postlara bakmamisim kizlar..hosgeldiniz...ben bu yemek konusunda, ecnebi toplluluk üzerindeki arastirmalarima devam ediyorum...valla hersey netlesmeye basliyor kafamda...yakin zamanda toparlayabilirsem kafami yazacagim...sevgiyle kalin..

    YanıtlaSil